دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
دسته بندی: خارجی: انگلیسی ویرایش: 1 نویسندگان: Jesús Romero-Trillo (auth.), Jesús Romero-Trillo (eds.) سری: Educational Linguistics 15 ISBN (شابک) : 9789400738836, 9400738838 ناشر: Springer Netherlands سال نشر: 2012 تعداد صفحات: 253 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 4 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب پراگماتیک و عمل در آموزش زبان انگلیسی: آموزش زبان، زبان شناسی کاربردی، واج شناسی، معناشناسی
در صورت تبدیل فایل کتاب Pragmatics and prosody in English language teaching به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب پراگماتیک و عمل در آموزش زبان انگلیسی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این جلد موضوع مبهم عروض انگلیسی - استرس، ریتم و آهنگ زبان - و ارتباط آن با آموزش زبان انگلیسی را بررسی میکند. تمرکز دقیق آن به ویژه مورد استقبال معلمان انگلیسی تا غیر بومی زبانان، اما همچنین توسط محققان و محققان علاقه مند به زبان شناسی کاربردی خواهد بود. این کتاب به بررسی مسائل کلیدی در توسعه عروض می پردازد و به نقش لحن در ساخت معنا می پردازد. مشارکتها به حوزههای دشوار لحن برای زبانآموزان میپردازند، و تحلیلی نظری از هر سنگلنگ و همچنین توضیحی عملی برای معلمان و مربیان معلم ارائه میدهند. مسائل متعددی که در این کتاب به آنها پرداخته می شود شامل استرس و ریتم است. واحدهای لحن و ساختار اطلاعات؛ لحن و معنای عملی؛ تونیک و مشخص بودن، و غیره... نویسندگان نرم افزار تجزیه و تحلیل گفتار را برای نشان دادن مثال های خود و همچنین تشویق خوانندگان به انجام تحلیل های عروضی کامپیوتری خود به کار گرفته اند.
This volume explores the elusive subject of English prosody—the stress, rhythm and intonation of the language—, and its relevance for English language teaching. Its sharp focus will be especially welcomed by teachers of English to non-native speakers, but also by scholars and researchers interested in Applied Linguistics. The book examines key issues in the development of prosody and delves into the role of intonation in the construction of meaning. The contributions tackle difficult areas of intonation for language learners, providing a theoretical analysis of each stumbling block as well as a practical explanation for teachers and teacher trainers. The numerous issues dealt with in the book include stress and rhythm; tone units and information structure; intonation and pragmatic meaning; tonicity and markedness, etc... The authors have deployed speech analysis software to illustrate their examples as well as to encourage readers to carry out their own computerized prosodic analyses.
Front Matter....Pages i-ix
Introduction....Pages 1-6
Front Matter....Pages 7-7
Issues in the Acoustic Measurement of Rhythm....Pages 9-24
Prosody and Second Language Teaching: Lessons from L2 Speech Perception and Production Research....Pages 25-40
Factors Affecting the Perception and Production of L2 Prosody: Research Results and Their Implications for the Teaching of Foreign Languages....Pages 41-59
Function vs . Form in Speech Prosody – Lessons from Experimental Research and Potential Implications for Teaching....Pages 61-76
Prosodic Adaptation in Language Learning....Pages 77-94
Front Matter....Pages 95-95
Prosody and Meaning: Theory and Practice....Pages 97-116
Prosody and Feedback in Native and Non-native Speakers of English....Pages 117-131
Early Prosodic Production: Pragmatic and Acoustic Analyses for L2 Language Learners....Pages 133-146
Prosody in Conversation: Implications for Teaching English Pronunciation....Pages 147-168
Front Matter....Pages 169-169
Same but Different: The Pragmatic Potential of Native vs. Non-native Teachers’ Intonation in the EFL Classroom....Pages 171-197
The Pragmatic Function of Intonation: Cueing Agreement and Disagreement in Spoken English Discourse and Implications for ELT....Pages 199-218
Trouble Spots in the Learning of English Intonation by Spanish Speakers. Tonality and Tonicity....Pages 219-230
Teaching Prosody with a Pragmatic Orientation: A Synthesis....Pages 231-234
Back Matter....Pages 235-249