ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Managerial Accounting, 8th Edition

دانلود کتاب حسابداری مدیریتی ، چاپ هشتم

Managerial Accounting, 8th Edition

مشخصات کتاب

Managerial Accounting, 8th Edition

ویرایش: 8 
نویسندگان: ,   
سری:  
ISBN (شابک) : 0618777180, 9780618777181 
ناشر: Cengage Learning 
سال نشر: 2007 
تعداد صفحات: 757 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 15 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 55,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 9


در صورت تبدیل فایل کتاب Managerial Accounting, 8th Edition به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب حسابداری مدیریتی ، چاپ هشتم نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب حسابداری مدیریتی ، چاپ هشتم

Crosson و Needles همچنان به مربیان کمک می کنند تا با حسابداری مدیریتی در صدر منحنی تغییرات قرار گیرند. محتوای متعادل و انعطاف‌پذیر در این متن پیشرو بازار توسط مجموعه‌ای از مکمل‌های چاپ و فناوری یکپارچه پشتیبانی می‌شود. خواه یک مربی بخواهد یک جهت گیری کاربر یا رویه ای ارائه دهد، استراتژی های آموزشی جدید را ترکیب کند، مهارت ها و شایستگی های اصلی دانش آموزان را توسعه دهد یا فناوری را در کلاس درس ادغام کند، حسابداری مدیریتی یک راه حل کامل ارائه می دهد و آن را به انتخاب طبیعی برای مدرسان حسابداری تبدیل می کند. ویرایش هشتم عمدتاً بر استفاده از اطلاعات حسابداری در دنیای تجارت امروز تمرکز دارد و مهم‌ترین ویرایش متن را تا به امروز نشان می‌دهد. به روز رسانی محتوا منعکس کننده شیوه های حسابداری و کسب و کار فعلی است، در حالی که توجه بیشتری به اخلاق، شرکت های خدماتی و مسائل بین المللی داده شده است. علاوه بر این، متن دارای سبک نوشتاری مختصرتر و در دسترس است. طراحی جدید برای تأکید بر محتوای کاربر محور؛ و مولفه های فناوری پیشرفته برای مربیان و دانش آموزان. بررسی‌کنندگان دقت هر خط را بررسی می‌کنند و روی هر تمرین در متن و مکمل‌ها کار می‌کنند و حسابداری مدیریتی را در میان متون مشابه موجود در بازار دقیق‌ترین می‌کنند. توجه مهم: محتوای رسانه‌ای که در توضیحات محصول یا متن محصول ارجاع شده است ممکن است در نسخه کتاب الکترونیکی موجود نباشد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Crosson and Needles continue to help instructors stay on top of the change curve with Managerial Accounting. Balanced, flexible content in this market-leading text is supported by an array of integrated print and technology supplements. Whether an instructor wants to present a user or procedural orientation, incorporate new instructional strategies, develop students\' core skills and competencies, or integrate technology into the classroom, Managerial Accounting provides a total solution, making it the natural choice for accounting instructors. The Eighth Edition focuses primarily on the use of accounting information in today\'s business world and represents the most significant revision of the text to date. Content updates reflect current accounting and business practices, while greater attention is given to ethics, service enterprises, and international issues. In addition, the text features a more concise, accessible writing style; a new design to emphasize the user-oriented content; and enhanced technology components for both instructors and students. Accuracy reviewers check every line and work through each exercise in the text and supplements, making Managerial Accounting the most accurate among similar texts on the market. Important Notice: Media content referenced within the product description or the product text may not be available in the ebook version.



فهرست مطالب

Front Cover......Page 1
Title Page......Page 2
Copyright......Page 3
Brief Contents......Page 4
Contents......Page 6
Preface......Page 12
User’s Guide......Page 18
Check Figures......Page 26
About the Authors......Page 28
CHAPTER 1: The Changing Business Environment: A Manager’s Perspective......Page 31
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: WAL-MART STORES, INC.......Page 32
Management Accounting and Financial Accounting: A Comparison......Page 33
Management Accounting and the Management Process......Page 34
Primary Processes and Support Services......Page 41
Managers and Value Chain Analysis......Page 43
Continuous Improvement......Page 45
Management Tools for Continuous Improvement......Page 46
Achieving Continuous Improvement......Page 48
Using Performance Measures in the Management Process......Page 49
The Balanced Scorecard......Page 50
Analysis of Nonfinancial Data in a Retail Organization......Page 52
Standards of Ethical Conduct......Page 54
A LOOK BACK AT: WAL-MART STORES, INC.......Page 56
CHAPTER REVIEW......Page 58
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 62
CHAPTER 2: Cost Concepts and Cost Allocation......Page 81
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: SOUTHWEST AIRLINES......Page 82
Managers’ Use of Cost Information......Page 83
Cost Classifications and Their Uses......Page 85
Cost Traceability......Page 86
Cost Behavior......Page 87
Cost Classifications for Financial Reporting......Page 88
Cost Reporting and Accounting for Inventories......Page 89
Statement of Cost of Goods Manufactured......Page 91
Cost of Goods Sold and a Manufacturer’s Income Statement......Page 93
Document Flows and Cost Flows Through the Inventory Accounts......Page 94
The Manufacturing Cost Flow......Page 96
Elements of Product Costs......Page 99
Computing Product Unit Cost......Page 100
Computing Service Unit Cost......Page 103
Cost Allocation......Page 104
Allocating the Costs of Overhead......Page 105
The Importance of Good Estimates......Page 107
Allocating Overhead:The Traditional Approach......Page 108
Allocating Overhead:The ABC Approach......Page 110
Planning Overhead Rates......Page 111
Applying the Overhead Rates......Page 113
A LOOK BACK AT: SOUTHWEST AIRLINES......Page 114
CHAPTER REVIEW......Page 115
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 119
CHAPTER 3: Costing Systems: Job Order Costing......Page 139
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: COLD STONE CREAMERY, INC.......Page 140
Evaluating......Page 141
Communicating......Page 142
Job Order Versus Process Costing......Page 143
Materials......Page 146
Overhead......Page 149
Sold Units......Page 150
Reconciliation of Overhead Costs......Page 151
A Manufacturer’s Job Order Cost Card and the Computation of Product Unit Cost......Page 153
Job Order Costing in a Service Organization......Page 155
Job Order Costing Versus Project Costing......Page 157
A LOOK BACK AT: COLD STONE CREAMERY, INC.......Page 158
CHAPTER REVIEW......Page 159
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 162
CHAPTER 4: Costing Systems: Process Costing......Page 183
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: INTEL CORPORATION......Page 184
The Process Costing System......Page 185
Patterns of Product Flows and Cost Flow Methods......Page 187
Cost Flows Through the Work in Process Inventory Accounts......Page 190
Equivalent Production for Conversion Costs......Page 192
Summary of Equivalent Production......Page 193
Preparing a Process Cost Report Using the FIFO Costing Method......Page 194
Accounting for Units......Page 196
Accounting for Costs......Page 197
Assigning Costs......Page 198
Process Costing for Two or More Production Departments......Page 199
Accounting for Units......Page 200
Assigning Costs......Page 202
Using Information About Product Cost to Evaluate Performance......Page 204
A LOOK BACK AT: INTEL CORPORATION......Page 205
CHAPTER REVIEW......Page 206
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 211
CHAPTER 5: Activity-Based Systems: ABM and JIT......Page 225
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: LA-Z-BOY, INC.......Page 226
Activity-Based Systems......Page 227
Using Activity-Based Cost Information......Page 228
Value Chains and Supply Chains......Page 230
ABM in a Service Organization......Page 232
Value-Adding and Nonvalue-Adding Activities and Process Value Analysis......Page 233
Value-Adding and Nonvalue-Adding Activities in a Service Organization......Page 234
Process Value Analysis......Page 235
Activity-Based Costing......Page 236
The Cost Hierarchy and the Bill of Activities......Page 237
Activity-Based Costing for Selling and Administrative Activities......Page 240
The New Operating Environment and JIT Operations......Page 241
Minimum Inventory Levels......Page 242
A Multiskilled Work Force......Page 243
Continuous Improvement of the Work Environment......Page 244
Assigning Costs......Page 245
Backflush Costing......Page 246
Comparison of ABM and JIT......Page 250
A LOOK BACK AT: LA-Z-BOY, INC.......Page 251
CHAPTER REVIEW......Page 252
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 257
CHAPTER 6: Cost Behavior Analysis......Page 273
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: KRAFT FOODS......Page 274
Planning......Page 275
Evaluating and Communicating......Page 276
Variable Costs......Page 277
Fixed Costs......Page 281
Mixed Costs......Page 282
Cost-Volume-Profit Analysis......Page 286
Breakeven Analysis......Page 288
Using Contribution Margin to Determine the Breakeven Point......Page 290
The Breakeven Point for Multiple Products......Page 291
Applying C-V-P to a Manufacturing Business......Page 293
Applying C-V-P Analysis to a Service Business......Page 297
A LOOK BACK AT: KRAFT FOODS......Page 299
CHAPTER REVIEW......Page 300
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 303
CHAPTER 7: The Budgeting Process......Page 319
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: JOHNSON & JOHNSON......Page 320
The Budgeting Process......Page 321
Budgeting and Goals......Page 322
The Importance of Participation......Page 323
Managers and the Budgeting Process......Page 324
The Master Budget......Page 326
The Sales Budget......Page 330
The Production Budget......Page 331
The Direct Materials Purchases Budget......Page 332
The Direct Labor Budget......Page 334
The Selling and Administrative Expense Budget......Page 335
The Cost of Goods Manufactured Budget......Page 336
The Capital Expenditures Budget......Page 338
The Cash Budget......Page 339
The Budgeted Balance Sheet......Page 343
A LOOK BACK AT: JOHNSON & JOHNSON......Page 345
CHAPTER REVIEW......Page 347
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 351
CHAPTER 8: Performance Management and Evaluation......Page 375
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: VAIL RESORTS......Page 376
The Balanced Scorecard and Management......Page 377
Other Measurement Issues......Page 381
Types of Responsibility Centers......Page 382
Organizational Structure and Performance Management......Page 385
Evaluating Cost Center Performance Using Flexible Budgeting......Page 387
Evaluating Profit Center Performance Using Variable Costing......Page 388
Return on Investment......Page 390
Residual Income......Page 392
Economic Value Added......Page 393
The Importance of Multiple Performance Measures......Page 395
Linking Goals, Performance Objectives, Measures, and Performance Targets......Page 396
The Coordination of Goals......Page 397
A LOOK BACK AT: VAIL RESORTS......Page 398
CHAPTER REVIEW......Page 400
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 405
CHAPTER 9: Standard Costing and Variance Analysis......Page 421
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: COACH, INC.......Page 422
Standard Costs and Managers......Page 423
Computing Standard Costs......Page 425
Standard Direct Labor Cost......Page 426
Total Standard Unit Cost......Page 427
The Role of Flexible Budgets in Variance Analysis......Page 429
Using Variance Analysis to Control Costs......Page 431
Computing Direct Materials Variances......Page 433
Analyzing and Correcting Direct Materials Variances......Page 435
Computing Direct Labor Variances......Page 437
Analyzing and Correcting Direct Labor Variances......Page 438
Using a Flexible Budget to Analyze Overhead Variances......Page 440
Computing Overhead Variances......Page 441
Using Cost Variances to Evaluate Managers’ Performance......Page 446
A LOOK BACK AT: COACH, INC.......Page 449
CHAPTER REVIEW......Page 450
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 456
CHAPTER 10: Short-Run Decision Analysis......Page 471
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: BANK OF AMERICA......Page 472
Planning......Page 473
Performing......Page 474
Communicating......Page 475
Irrelevant Costs and Revenues......Page 476
Opportunity Costs......Page 477
Incremental Analysis for Outsourcing Decisions......Page 478
Incremental Analysis for Special Order Decisions......Page 481
Incremental Analysis for Segment Profitability Decisions......Page 483
Incremental Analysis for Sales Mix Decisions......Page 486
Incremental Analysis for Sell or Process-Further Decisions......Page 489
A LOOK BACK AT: BANK OF AMERICA......Page 492
CHAPTER REVIEW......Page 493
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 496
CHAPTER 11: Pricing Decisions, Including Target Costing and Transfer Pricing......Page 515
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: PALM, INC.......Page 516
The Objectives of a Pricing Policy......Page 517
Pricing and the Management Process......Page 518
External and Internal Pricing Factors......Page 519
Total Revenue and Total Cost Curves......Page 521
Auction-Based Pricing......Page 523
Cost-Based Pricing Methods......Page 524
Gross Margin Pricing......Page 525
Return on Assets Pricing......Page 526
Pricing Services......Page 527
Final Notes on Cost-Based Pricing Methods......Page 529
Pricing Based on Target Costing......Page 530
Differences Between Cost-Based Pricing and Target Costing......Page 531
Target Costing Analysis in an Activity-Based Management Environment......Page 533
Pricing for Internal Providers of Goods and Services......Page 535
Transfer Pricing......Page 536
Developing a Transfer Price......Page 537
Using Transfer Prices to Measure Performance......Page 538
Transfer Pricing in Retail and Service Companies......Page 540
A LOOK BACK AT: PALM, INC.......Page 541
CHAPTER REVIEW......Page 542
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 546
CHAPTER 12: Capital Investment Analysis......Page 563
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: Air Products and Chemicals Inc.......Page 564
Capital Investment Analysis......Page 565
Capital Investment Analysis in the Management Process......Page 566
Cost of Capital......Page 570
Ranking Capital Investment Proposals......Page 571
Carrying Value of Assets......Page 573
Disposal or Residual Values......Page 574
Interest......Page 575
Present Value......Page 576
Present Value of an Ordinary Annuity......Page 577
The Net Present Value Method......Page 578
The Net Present Value Method Illustrated......Page 579
The Payback Period Method......Page 582
The Accounting Rate-of-Return Method......Page 583
A LOOK BACK AT: Air Products and Chemicals Inc.......Page 585
CHAPTER REVIEW......Page 586
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 589
CHAPTER 13: Quality Management and Measurement......Page 603
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: AMAZON.COM......Page 604
Enterprise Resource Planning Systems......Page 605
Managers’ Use of MIS......Page 606
Financial and Nonfinancial Measures of Quality......Page 607
Financial Measures of Quality......Page 608
Nonfinancial Measures of Quality......Page 609
Measuring Service Quality......Page 612
Evaluating the Costs of Quality......Page 615
Evaluating Nonfinancial Measures of Quality......Page 618
The Evolving Concept of Quality......Page 619
Recognition of Quality......Page 622
A LOOK BACK AT: AMAZON.COM......Page 623
CHAPTER REVIEW......Page 624
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 627
CHAPTER 14: Allocation of Internal Service Costs and Joint Product Costs......Page 645
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: PUBLIX SUPER MARKETS, INC.......Page 646
Allocation of Common Service Costs......Page 647
Managers and Service Cost Allocation......Page 648
Service Centers......Page 650
The Direct Method of Service Cost Allocation......Page 651
Step 1: Calculate Allocation Fractions......Page 652
Step 3: Total the Costs for Each Revenue Center......Page 653
Step 1: Calculate the Allocation Fraction......Page 655
Step 3: Total the Costs for Each Revenue Center......Page 656
Full Recognition of Service Users Method......Page 658
Ability to Pay Method......Page 659
Departmental Overhead Rates......Page 660
The True Cost of a Product or Service......Page 661
Allocation Methods for Joint Costs......Page 662
Byproducts......Page 664
A LOOK BACK AT: PUBLIX SUPER MARKETS, INC.......Page 665
CHAPTER REVIEW......Page 666
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 670
CHAPTER 15: Financial Performance Measurement......Page 685
DECISION POINT: A MANAGER’S FOCUS: STARBUCKS CORPORATION......Page 686
Financial Performance Evaluation and the Management Process......Page 687
Financial Performance Measurement: Creditors’ and Investors’ Objectives......Page 688
Standards of Comparison......Page 689
Sources of Information......Page 692
Executive Compensation......Page 693
Horizontal Analysis......Page 695
Trend Analysis......Page 698
Vertical Analysis......Page 699
Comprehensive Illustration of Ratio Analysis......Page 702
Evaluating Liquidity......Page 703
Evaluating Profitability......Page 705
Evaluating Long-Term Solvency......Page 706
Evaluating the Adequacy of Cash Flows......Page 707
Evaluating Market Strength......Page 709
A LOOK BACK AT: STARBUCKS CORPORATION......Page 711
CHAPTER REVIEW......Page 712
CHAPTER ASSIGNMENTS......Page 718
Appendix A: Future Value and Present Value Tables......Page 735
Endnotes......Page 742
Company Name Index......Page 744
Subject Index......Page 746




نظرات کاربران