ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Taming the big data tidal wave: finding opportunities in huge data streams with advanced analytics

دانلود کتاب مهار موج جزر و مدی داده های بزرگ: یافتن فرصت هایی در جریان های عظیم داده با تجزیه و تحلیل پیشرفته

Taming the big data tidal wave: finding opportunities in huge data streams with advanced analytics

مشخصات کتاب

Taming the big data tidal wave: finding opportunities in huge data streams with advanced analytics

ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری: Wiley and SAS business series 
ISBN (شابک) : 1118208781, 9781118241172 
ناشر: Wiley 
سال نشر: 2012 
تعداد صفحات: 334 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 8 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 32,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 3


در صورت تبدیل فایل کتاب Taming the big data tidal wave: finding opportunities in huge data streams with advanced analytics به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب مهار موج جزر و مدی داده های بزرگ: یافتن فرصت هایی در جریان های عظیم داده با تجزیه و تحلیل پیشرفته نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب مهار موج جزر و مدی داده های بزرگ: یافتن فرصت هایی در جریان های عظیم داده با تجزیه و تحلیل پیشرفته

شما یک ایمیل دریافت می کنید. این شامل یک پیشنهاد برای یک سیستم کامپیوتر شخصی کامل است. به نظر می‌رسد که خرده‌فروش ذهن شما را خوانده است، زیرا فقط چند ساعت قبل در حال بررسی رایانه‌ها در وب‌سایت آن‌ها بودید... همانطور که برای خرید بسته رایانه به فروشگاه می‌روید، از کافی‌شاپی که هستید، پیشنهادی برای قهوه با تخفیف دریافت می‌کنید. آماده شدن برای رانندگی می گوید که از آنجایی که در آن منطقه هستید، اگر در 20 دقیقه آینده به آنجا سر بزنید، می توانید 10٪ تخفیف دریافت کنید…. همانطور که قهوه خود را می نوشید، از سازنده محصولی که دیروز در مورد آن شکایت کرده اید عذرخواهی دریافت می کنید. صفحه فیس بوک خود و همچنین در وب سایت شرکت….در نهایت، پس از بازگشت به خانه، اطلاعیه ای مبنی بر ارتقای زره ​​ویژه ای که برای خرید در بازی ویدیویی آنلاین مورد علاقه خود در دسترس است، دریافت می کنید. این فقط چیزی است که برای گذر از برخی نقاطی که با آن ها دست و پنجه نرم می کردید نیاز است... دیوانه به نظر می رسید؟ آیا اینها فقط در آینده ای دور اتفاق می افتد؟ نه. همه این سناریوها امروز امکان پذیر است! اطلاعات بزرگ. تجزیه و تحلیل پیشرفته تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به نظر می رسد امروز نمی توانید از چنین اصطلاحاتی فرار کنید. به هر طرف که می روید، مردم در حال بحث، نوشتن و تبلیغ کلان داده و تجزیه و تحلیل پیشرفته هستند. خوب، اکنون می توانید این کتاب را به بحث اضافه کنید. واقعی چیست و هیپ چیست؟ چنین توجهی می تواند فرد را به این سوء ظن سوق دهد که شاید تجزیه و تحلیل کلان داده ها چیزی است که بیش از آنکه محتوا باشد، تبلیغاتی است. در حالی که در چند سال گذشته تبلیغات زیادی وجود داشته است، واقعیت این است که ما در یک دوره تحول‌آفرین از نظر قابلیت‌های تحلیلی و استفاده از حجم عظیمی از داده‌ها هستیم. اگر وقت بگذارید و از هیاهوی گاهی اوقات بیش از حد غیرتمند موجود در رسانه ها بکاهید، چیزی بسیار واقعی و بسیار قدرتمند در زیر آن خواهید یافت. با داده‌های بزرگ، هیاهو ناشی از هیجان واقعی و پیش‌بینی منافع کسب‌وکار و مصرف‌کننده است که تجزیه و تحلیل آن در طول زمان به‌دست می‌آید. داده‌های بزرگ موج بعدی منابع داده جدید است که موج بعدی نوآوری تحلیلی در تجارت و دولت را هدایت خواهد کرد. ، و دانشگاه. این نوآوری‌ها این پتانسیل را دارند که نحوه نگاه سازمان‌ها به کسب و کار خود را به‌طور اساسی تغییر دهند. تجزیه و تحلیلی که کلان داده ها را ممکن می کند منجر به تصمیماتی می شود که آگاهانه تر و در برخی موارد متفاوت از آنچه امروز هستند. این بینش هایی را به همراه خواهد داشت که امروزه بسیاری فقط می توانند در مورد آنها رویا داشته باشند. همانطور که خواهید دید، سازگاری زیادی با الزامات رام کردن کلان داده ها و آنچه همیشه برای رام کردن منابع داده جدید مورد نیاز بوده است، وجود دارد. با این حال، مقیاس اضافی داده های بزرگ، استفاده از جدیدترین ابزارها، فناوری ها، روش ها و فرآیندها را ضروری می کند. روش قدیمی رویکرد به تحلیل کار نخواهد کرد. زمان آن فرا رسیده است که دنیای تجزیه و تحلیل پیشرفته را به سطح بعدی ارتقا دهیم. این کتاب در مورد این است. رام کردن موج جزر و مدی داده های بزرگ فقط عنوان این کتاب نیست، بلکه فعالیتی است که تعیین می کند کدام کسب و کارها در دهه آینده برنده می شوند و کدام بازنده. با آماده‌سازی و در دست گرفتن ابتکار عمل، سازمان‌ها می‌توانند موج جزر و مدی کلان داده را به‌جای کوبیدن در زیر موج‌های کوبنده، به موفقیت برسانند. برای شروع رام کردن کلان داده ها و تولید تجزیه و تحلیل های جدید هیجان انگیز از آن، چه چیزی باید بدانید و چگونه آماده می شوید؟ بنشینید، راحت باشید و برای پیدا کردن آن آماده شوید!


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

You receive an e-mail. It contains an offer for a complete personal computer system. It seems like the retailer read your mind since you were exploring computers on their web site just a few hours prior….As you drive to the store to buy the computer bundle, you get an offer for a discounted coffee from the coffee shop you are getting ready to drive past. It says that since you’re in the area, you can get 10% off if you stop by in the next 20 minutes….As you drink your coffee, you receive an apology from the manufacturer of a product that you complained about yesterday on your Facebook page, as well as on the company’s web site….Finally, once you get back home, you receive notice of a special armor upgrade available for purchase in your favorite online video game.  It is just what is needed to get past some spots you’ve been struggling with….Sound crazy? Are these things that can only happen in the distant future? No. All of these scenarios are possible today! Big data. Advanced analytics. Big data analytics. It seems you can’t escape such terms today. Everywhere you turn people are discussing, writing about, and promoting big data and advanced analytics. Well, you can now add this book to the discussion.What is real and what is hype? Such attention can lead one to the suspicion that perhaps the analysis of big data is something that is more hype than substance. While there has been a lot of hype over the past few years, the reality is that we are in a transformative era in terms of analytic capabilities and the leveraging of massive amounts of data. If you take the time to cut through the sometimes-over-zealous hype present in the media, you’ll find something very real and very powerful underneath it. With big data, the hype is driven by genuine excitement and anticipation of the business and consumer benefits that analyzing it will yield over time.Big data is the next wave of new data sources that will drive the next wave of analytic innovation in business, government, and academia. These innovations have the potential to radically change how organizations view their business. The analysis that big data enables will lead to decisions that are more informed and, in some cases, different from what they are today. It will yield insights that many can only dream about today. As you’ll see, there are many consistencies with the requirements to tame big data and what has always been needed to tame new data sources. However, the additional scale of big data necessitates utilizing the newest tools, technologies, methods, and processes. The old way of approaching analysis just won’t work. It is time to evolve the world of advanced analytics to the next level. That’s what this book is about.Taming the Big Data Tidal Wave isn’t just the title of this book, but rather an activity that will determine which businesses win and which lose in the next decade. By preparing and taking the initiative, organizations can ride the big data tidal wave to success rather than being pummeled underneath the crushing surf. What do you need to know and how do you prepare in order to start taming big data and generating exciting new analytics from it? Sit back, get comfortable, and prepare to find out!



فهرست مطالب

Taming the Big Data Tidal Wave......Page 7
Contents......Page 11
Foreword......Page 17
Preface......Page 21
Acknowledgments......Page 29
PART ONE: The Rise of Big Data......Page 31
CHAPTER 1: What Is Big Data and Why Does It Matter?......Page 33
WHAT IS BIG DATA?......Page 34
IS THE “BIG” PART OR THE “DATA” PART MORE IMPORTANT?......Page 35
HOW IS BIG DATA DIFFERENT?......Page 37
HOW IS BIG DATA MORE OF THE SAME?......Page 39
RISKS OF BIG DATA......Page 40
WHY YOU NEED TO TAME BIG DATA......Page 42
THE STRUCTURE OF BIG DATA......Page 44
EXPLORING BIG DATA......Page 46
MOST BIG DATA DOESN’T MATTER......Page 47
FILTERING BIG DATA EFFECTIVELY......Page 50
MIXING BIG DATA WITH TRADITIONAL DATA......Page 51
THE NEED FOR STANDARDS......Page 52
TODAY’S BIG DATA IS NOT TOMORROW’S BIG DATA......Page 54
WRAP-UP......Page 56
NOTES......Page 57
CHAPTER 2: Web Data: The Original Big Data......Page 59
WEB DATA OVERVIEW......Page 60
WHAT WEB DATA REVEALS......Page 66
WEB DATA IN ACTION......Page 72
WRAP-UP......Page 80
NOTE......Page 81
CHAPTER 3: A Cross-Section of Big Data Sources and the Value They Hold......Page 83
AUTO INSURANCE: THE VALUE OF TELEMATICS DATA......Page 84
MULTIPLE INDUSTRIES: THE VALUE OF TEXT DATA......Page 87
MULTIPLE INDUSTRIES: THE VALUE OF TIME AND LOCATION DATA......Page 90
RETAIL AND MANUFACTURING: THE VALUE OF RADIO FREQUENCY IDENTIFICATION DATA......Page 94
UTILITIES: THE VALUE OF SMART-GRID DATA......Page 98
GAMING: THE VALUE OF CASINO CHIP TRACKING DATA......Page 101
INDUSTRIAL ENGINES AND EQUIPMENT: THE VALUE OF SENSOR DATA......Page 103
VIDEO GAMES: THE VALUE OF TELEMETRY DATA......Page 106
TELECOMMUNICATIONS AND OTHER INDUSTRIES: THE VALUE OF SOCIAL NETWORK DATA......Page 108
WRAP-UP......Page 112
PART TWO: Taming Big Data: The Technologies, Processes, and Methods......Page 115
CHAPTER 4: The Evolution of Analytic Scalability......Page 117
A HISTORY OF SCALABILITY......Page 118
THE CONVERGENCE OF THE ANALYTIC AND DATA ENVIRONMENTS......Page 120
MASSIVELY PARALLEL PROCESSING SYSTEMS......Page 123
CLOUD COMPUTING......Page 132
GRID COMPUTING......Page 139
MAPREDUCE......Page 140
IT ISN’T AN EITHER/OR CHOICE!......Page 147
WRAP-UP......Page 148
NOTES......Page 149
CHAPTER 5: The Evolution of Analytic Processes......Page 151
THE ANALYTIC SANDBOX......Page 152
WHAT IS AN ANALYTIC DATA SET?......Page 163
ENTERPRISE ANALYTIC DATA SETS......Page 167
EMBEDDED SCORING......Page 175
WRAP-UP......Page 181
CHAPTER 6: The Evolution of Analytic Tools and Methods......Page 183
THE EVOLUTION OF ANALYTIC METHODS......Page 184
THE EVOLUTION OF ANALYTIC TOOLS......Page 193
WRAP-UP......Page 205
NOTES......Page 206
PART THREE: Taming Big Data: The People and Approaches......Page 207
ANALYSIS VERSUS REPORTING......Page 209
ANALYSIS: MAKE IT G.R.E.A.T.!......Page 214
CORE ANALYTICS VERSUS ADVANCED ANALYTICS......Page 216
LISTEN TO YOUR ANALYSIS......Page 218
FRAMING THE PROBLEM CORRECTLY......Page 219
STATISTICAL SIGNIFICANCE VERSUS BUSINESS IMPORTANCE......Page 221
SAMPLES VERSUS POPULATIONS......Page 225
MAKING INFERENCES VERSUS COMPUTING STATISTICS......Page 228
WRAP-UP......Page 230
CHAPTER 8: What Makes a Great Analytic Professional?......Page 231
WHO IS THE ANALYTIC PROFESSIONAL?......Page 232
THE COMMON MISCONCEPTIONS ABOUT ANALYTIC PROFESSIONALS......Page 233
EVERY GREAT ANALYTIC PROFESSIONAL IS AN EXCEPTION......Page 234
THE OFTEN UNDERRATED TRAITS OF A GREAT ANALYTIC PROFESSIONAL......Page 238
IS ANALYTICS CERTIFICATION NEEDED, OR IS IT NOISE?......Page 252
WRAP-UP......Page 254
CHAPTER 9: What Makes a Great Analytics Team?......Page 257
ALL INDUSTRIES ARE NOT CREATED EQUAL......Page 258
JUST GET STARTED!......Page 260
THERE’S A TALENT CRUNCH OUT THERE......Page 261
TEAM STRUCTURES......Page 262
KEEPING A GREAT TEAM’S SKILLS UP......Page 267
WHO SHOULD BE DOING ADVANCED ANALYTICS?......Page 271
WHY CAN’T IT AND ANALYTIC PROFESSIONALS GET ALONG?......Page 275
WRAP-UP......Page 277
NOTES......Page 278
PART FOUR: Bringing It Together: The Analytics Culture......Page 279
CHAPTER 10: Enabling Analytic Innovation......Page 281
BUSINESSES NEED MORE INNOVATION......Page 282
TRADITIONAL APPROACHES HAMPER INNOVATION......Page 283
DEFINING ANALYTIC INNOVATION......Page 285
ITERATIVE APPROACHES TO ANALYTIC INNOVATION......Page 286
CONSIDER A CHANGE IN PERSPECTIVE......Page 287
ARE YOU READY FOR AN ANALYTIC INNOVATION CENTER?......Page 289
WRAP-UP......Page 299
NOTE......Page 300
CHAPTER 11: Creating a Culture of Innovation and Discovery......Page 301
SETTING THE STAGE......Page 302
OVERVIEW OF THE KEY PRINCIPLES......Page 304
WRAP-UP......Page 320
NOTES......Page 321
Conclusion: Think Bigger!......Page 323
About the Author......Page 325
Index......Page 327




نظرات کاربران