ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Computer Architecture: A Quantitative Approach

دانلود کتاب معماری کامپیوتر: رویکرد کمی

Computer Architecture: A Quantitative Approach

مشخصات کتاب

Computer Architecture: A Quantitative Approach

دسته بندی: کامپیوتر
ویرایش: 3 
نویسندگان: ,   
سری: International Ed. 
ISBN (شابک) : 1558605967, 9780080502526 
ناشر: Morgan Kaufmann 
سال نشر: 2002 
تعداد صفحات: 1141 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 9 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 51,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 15


در صورت تبدیل فایل کتاب Computer Architecture: A Quantitative Approach به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب معماری کامپیوتر: رویکرد کمی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب معماری کامپیوتر: رویکرد کمی

نه برای تازه کار، این کتاب برای افرادی نوشته شده است که در طراحی سیستم های کامپیوتری مدرن بسیار فراتر از مرحله اولیه هستند. این کتاب به‌خوبی سازمان‌دهی‌شده، نشان‌دهنده‌ای در معماری کامپیوتر (CA) است که از گذشته به آینده اشاره می‌کند، این کتاب به خوبی سازمان‌دهی شده مملو از اطلاعات طراحی رایانه‌ای و مطالب پیشرفته و تاریخی است، که همه چیز را از اصول اولیه گرفته تا خط لوله و حتی نمودار بلوک سونی پلی‌استیشن را پوشش می‌دهد. 2 با توجه به سیستم‌های تعبیه‌شده. اگرچه کتاب با در نظر گرفتن کلاس درس طراحی شده است (نویسندگان، در نهایت، اساتید دانشگاه هستند)، تمرین‌های عملی زیادی نیز در پایان هر فصل وجود دارد. یکی از ویژگی‌هایی که در اکثر فصل‌ها یافت می‌شود، \"مسائل متقاطع\" برای پیوند دادن ایده‌های فصل با سایر ایده‌های پیشرفته ارائه شده در سراسر کتاب استفاده می‌شود. "در کنار هم قرار دادن همه چیز" بخشی است که نشان می دهد ایده ها چگونه عمل می کنند. \"اشتباهات و مشکلات\" حاوی مثال های خوبی از نحوه اشتباه شما است. اما حتی اگر دوران دانشجویی شما به پایان رسیده باشد، «معماری رایانه: رویکرد کمی» به خوبی به عنوان مرجع و تازه‌کننده‌ای در مورد فناوری‌های طراحی CA فعلی، و همچنین ایده‌های نوآورانه در مورد نحوه استفاده از الزامات و ویژگی‌های عملکردی آن عمل می‌کند. این کتاب به فلسفه محاسباتی شما بستگی دارد، یعنی معتقدید که پردازنده کلید طراحی کامپیوتر است یا اینکه پردازنده فرعی است. نویسندگان این موضوع را درک می‌کنند و رویکردهای متفاوتی را در مورد مطالب در پیشگفتار بیان می‌کنند. اما همانطور که مطرح است، معماری کامپیوتر هنوز برای هر کسی در این زمینه ضروری است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Not for the newbie, this book is written for individuals who are far beyond the primer stage in designing modern computer systems. A signpost in computer architecture (CA) pointing from the past to the future, this well-organized book brims with computer design information and both cutting-edge and historical material, covering everything from fundamentals to pipelining and even featuring the block diagram of Sony PlayStation 2 with regard to embedded systems.Though the book is designed with the classroom in mind (the authors are, after all, university professors), there are also many hands-on exercises at the end of each chapter. One feature found in most chapters, "Crosscutting Issues," is used to tie in ideas from the chapter with other cutting-edge ideas presented throughout the book. "Putting It All Together" is a section that shows how the ideas actually work. "Fallacies and Pitfalls" contains good examples of how you might err. But even if your student days are over, Computer Architecture: A Quantitative Approach works well as a reference and refresher on current CA design technologies, as well as innovative ideas on how to use its functional requirements and features.That said, how you read this book depends on your computing philosophy, i.e., whether you believe that the processor is the key to computer design or that the processor is secondary. The authors recognize this, spelling out different approaches to the material in the Preface, in the section titled "Navigating the Text. The addition of a glossary at the end of each chapter would have made this book the ultimate reference guide to CA design, but as it stands, Computer Architecture is still a must-have for anyone in the field.



فهرست مطالب

1  Fundamentals of Computer Design......Page 1
1.1 Introduction......Page 2
1.2 The Changing Face of Computing and the Task of the Computer Designer......Page 5
1.3 Technology Trends......Page 12
1.4 Cost, Price and their Trends......Page 15
1.5 Measuring and Reporting Performance......Page 26
1.6 Quantitative Principles of Computer Design......Page 41
1.7 Putting It All Together: Performance and Price-Performance......Page 50
1.8 Another View: Power Consumption and Efficiency as the Metric......Page 59
1.9 Fallacies and Pitfalls......Page 60
1.10 Concluding Remarks......Page 70
1.11 Historical Perspective and References......Page 71
E X E R C I S E S......Page 78
2 Instruction Set Principles and Examples......Page 87
2.1 Introduction......Page 88
2.2 Classifying Instruction Set Architectures......Page 90
2.3 Memory Addressing......Page 94
2.4 Addressing Modes for Signal Processing......Page 100
2.5 Type and Size of Operands......Page 103
2.6 Operands for Media and Signal Processing......Page 105
2.8 Operations for Media and Signal Processing......Page 107
2.9 Instructions for Control Flow......Page 111
2.10 Encoding an Instruction Set......Page 116
2.11 Crosscutting Issues: The Role of Compilers......Page 119
2.12 Putting It All Together: The MIPS Architecture......Page 129
2.13 Another View: The Trimedia TM32 CPU......Page 140
2.14 Fallacies and Pitfalls......Page 141
2.15 Concluding Remarks......Page 147
2.16 Historical Perspective and References......Page 149
E X E R C I S E S......Page 161
3 Instruction-Level Parallelism and its Dynamic Exploitation......Page 167
3.1 Instruction-Level Parallelism: Concepts and Challenges......Page 168
3.2 Overcoming Data Hazards with Dynamic Scheduling......Page 178
3.3 Dynamic Scheduling: Examples and the Algorithm......Page 186
3.4 Reducing Branch Costs with Dynamic Hardware Prediction......Page 194
3.5 High Performance Instruction Delivery......Page 208
3.6 Taking Advantage of More ILP with Multiple Issue......Page 215
3.7 Hardware-Based Speculation......Page 225
3.8 Studies of the Limitations of ILP......Page 241
3.9 Limitations on ILP for Realizable Processors......Page 256
3.10 Putting It All Together: The P6 Microarchitecture......Page 263
3.11 Another View: Thread Level Parallelism......Page 276
3.13 Fallacies and Pitfalls......Page 277
3.14 Concluding Remarks......Page 280
3.15 Historical Perspective and References......Page 284
E X E R C I S E S......Page 292
4 Exploiting Instruction Level Parallelism with Software Approaches......Page 301
4.1 Basic Compiler Techniques for Exposing ILP......Page 302
4.2 Static Branch Prediction......Page 312
4.3 Static Multiple Issue: the VLIW Approach......Page 315
4.4 Advanced Compiler Support for Exposing and Exploiting ILP......Page 319
4.5 Hardware Support for Exposing More Parallelism at Compile-Time......Page 341
4.6 Crosscutting Issues......Page 351
4.7 Putting It All Together: The Intel IA-64 Architecture and Itanium Processor......Page 352
4.8 Another View: ILP in the Embedded and Mobile Markets......Page 364
4.9 Fallacies and Pitfalls......Page 373
4.10 Concluding Remarks......Page 374
4.11 Historical Perspective and References......Page 376
E X E R C I S E S......Page 380
5 Memory-Hierarchy Design......Page 385
5.1 Introduction......Page 386
5.2 Review of the ABCs of Caches......Page 389
5.3 Cache Performance......Page 403
5.4 Reducing Cache Miss Penalty......Page 411
5.5 Reducing Miss Rate......Page 421
5.6 Reducing Cache Miss Penalty or Miss Rate via Parallelism......Page 434
5.7 Reducing Hit Time......Page 443
5.8 Main Memory and Organizations for Improving Performance......Page 448
5.9 Memory Technology......Page 455
5.10 Virtual Memory......Page 461
5.11 Protection and Examples of Virtual Memory......Page 470
5.12 Crosscutting Issues in the Design of Memory Hierarchies......Page 480
5.13 Putting It All Together: Alpha 21264 Memory Hierarchy......Page 484
5.14 Another View: The Emotion Engine of the Sony Playstation 2......Page 492
5.15 Another View: The Sun Fire 6800 Server......Page 496
5.16 Fallacies and Pitfalls......Page 501
5.17 Concluding Remarks......Page 508
5.18 Historical Perspective and References......Page 511
E X E R C I S E S......Page 517
6 Multiprocessors and Thread-Level Parallelism......Page 527
6.1 Introduction......Page 528
6.2 Characteristics of Application Domains......Page 542
6.3 Symmetric Shared-Memory Architectures......Page 551
6.4 Performance of Symmetric Shared-Memory Multiprocessors......Page 563
6.5 Distributed Shared-Memory Architectures......Page 580
6.6 Performance of Distributed Shared-Memory Multiprocessors......Page 590
6.7 Synchronization......Page 598
6.8 Models of Memory Consistency: An Introduction......Page 612
6.9 Multithreading: Exploiting Thread-Level Parallelism within a Processor......Page 616
6.10 Crosscutting Issues......Page 621
6.11 Putting It All Together: Sun’s Wildfire Prototype......Page 628
6.12 Another View: Multithreading in a Commercial Server......Page 643
6.13 Another View: Embedded Multiprocessors......Page 644
6.14 Fallacies and Pitfalls......Page 645
6.15 Concluding Remarks......Page 651
6.16 Historical Perspective and References......Page 658
E X E R C I S E S......Page 673
7 Storage Systems......Page 681
7.1 Introduction......Page 682
7.2 Types of Storage Devices......Page 684
7.3 Buses—Connecting I/O Devices to CPU/Memory......Page 697
7.4 Reliability, Availability, and Dependability......Page 706
7.5 RAID: Redundant Arrays of Inexpensive Disks......Page 711
7.6 Errors and Failures in Real Systems......Page 717
7.7 I/O Performance Measures......Page 721
7.8 A Little Queuing Theory......Page 727
7.9 Benchmarks of Storage Performance and Availability......Page 738
7.10 Crosscutting Issues......Page 744
7.11 Designing an I/O System in Five Easy Pieces......Page 749
7.12 Putting It All Together: EMC Symmetrix and Celerra......Page 762
7.13 Another View: Sanyo DSC-110 Digital Camera......Page 769
7.14 Fallacies and Pitfalls......Page 772
7.15 Concluding Remarks......Page 778
7.16 Historical Perspective and References......Page 779
E X E R C I S E S......Page 787
8 Interconnection Networks and Clusters 8......Page 793
8.1 Introduction......Page 794
8.2 A Simple Network......Page 801
8.3 Interconnection Network Media......Page 811
8.4 Connecting More Than Two Computers......Page 814
8.5 Network Topology......Page 823
8.6 Practical Issues for Commercial Interconnection Networks......Page 831
8.7 Examples of Interconnection Networks......Page 835
8.8 Internetworking......Page 841
8.9 Crosscutting Issues for Interconnection Networks......Page 846
8.10 Clusters......Page 850
8.11 Designing a Cluster......Page 855
8.12 Putting It All Together: The Goggle Cluster of PCs......Page 869
8.13 Another View: Inside a Cell Phone......Page 876
8.14 Fallacies and Pitfalls......Page 881
8.15 Concluding Remarks......Page 884
8.16 Historical Perspective and References......Page 885
E X E R C I S E S......Page 891
Appendix C: A Survey of RISC Architectures for Desktop, Server, and Embedded Computers......Page 898
C1 Introduction......Page 899
C2 Addressing Modes and Instruction Formats......Page 901
C3 Instructions: The MIPS Core Subset......Page 902
C4 Instructions: Multimedia Extensions of the Desktop/ Server RISCs......Page 913
C5 Instructions: Digital Signal-Processing Extensions of the Embedded RISCs......Page 915
C6 Instructions: Common Extensions to MIPS Core......Page 916
C7 Instructions Unique to MIPS64......Page 921
C8 Instructions Unique to Alpha......Page 923
C9 Instructions Unique to SPARC v.9......Page 924
C10 Instructions Unique to PowerPC......Page 928
C11 Instructions Unique to PA-RISC 2.0......Page 929
C12 Instructions Unique to ARM......Page 932
C13 Instructions Unique to Thumb......Page 933
C14 Instructions Unique to SuperH......Page 934
C16 Instructions Unique to MIPS16......Page 935
C17 Concluding Remarks......Page 937
C18 Acknowledgments......Page 938
Appendix D: An Alternative to RISC: The Intel 80x86......Page 943
D1 Introduction......Page 944
D2 80x86 Registers and Data Addressing Modes......Page 945
D3 80x86 Integer Operations......Page 948
D4 80x86 Floating-Point Operations......Page 952
D5 80x86 Instruction Encoding......Page 954
D6 Putting It All Together: Measurements of Instruction Set Usage......Page 956
D7 Concluding Remarks......Page 962
D8 Historical Perspective and References......Page 963
Appendix E: Another Alternative to RISC: The VAX Architecture......Page 967
E2 VAX Operands and Addressing Modes......Page 968
E3 Encoding VAX Instructions......Page 971
E4 VAX Operations......Page 972
E5 An Example to Put It All Together: swap......Page 976
E6 A Longer Example: sort......Page 979
E7 Fallacies and Pitfalls......Page 984
E8 Concluding Remarks......Page 985
E9 Historical Perspective and Further Reading......Page 986
Exercises......Page 987
Appendix F: The IBM 360/370 Architecture for Mainframe Computers......Page 990
F1 Introduction......Page 991
F2 System/360 Instruction Set......Page 992
F3 360 Detailed Measurements......Page 995
F4 Historical Perspective and References......Page 997
Appendix G: Vector Processors......Page 999
G1 Why Vector Processors?......Page 1000
G2 Basic Vector Architecture......Page 1002
G3 Two Real-World Issues: Vector Length and Stride......Page 1014
G4 Enhancing Vector Performance......Page 1021
G5 Effectiveness of Compiler Vectorization......Page 1030
G6 Putting It All Together: Performance of Vector Processors......Page 1032
G7 Fallacies and Pitfalls......Page 1038
G8 Concluding Remarks......Page 1040
G9 Historical Perspective and References......Page 1041
Exercises......Page 1047
Appendix H: Computer Arithmetic......Page 1054
H2 Basic Techniques of Integer Arithmetic......Page 1055
H3 Floating Point......Page 1066
H4 Floating-Point Multiplication......Page 1070
H5 Floating-Point Addition......Page 1074
H6 Division and Remainder......Page 1080
H7 More on Floating-Point Arithmetic......Page 1086
H8 Speeding Up Integer Addition......Page 1090
H9 Speeding Up Integer Multiplication and Division......Page 1098
H10 Putting It All Together......Page 1111
H11 Fallacies and Pitfalls......Page 1115
H12 Historical Perspective and References......Page 1116
Exercises......Page 1122
Appendix I: Implementing Coherence Protocols......Page 1129
I1 Implementation Issues for the Snooping Coherence Protocol......Page 1130
I2 Implementation Issues in the Distributed Directory Protocol......Page 1134
Exercises......Page 1140




نظرات کاربران