ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Empowering Squatter Citizen: Local Government, Civil Society and Urban Poverty Reduction

دانلود کتاب توانمندسازی شهروند اسکوتر: دولت محلی ، جامعه مدنی و کاهش فقر شهری

Empowering Squatter Citizen: Local Government, Civil Society and Urban Poverty Reduction

مشخصات کتاب

Empowering Squatter Citizen: Local Government, Civil Society and Urban Poverty Reduction

ویرایش: First Edition 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1844071014, 9781844071012 
ناشر: Routledge 
سال نشر: 2004 
تعداد صفحات: 327 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 1 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 54,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 7


در صورت تبدیل فایل کتاب Empowering Squatter Citizen: Local Government, Civil Society and Urban Poverty Reduction به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب توانمندسازی شهروند اسکوتر: دولت محلی ، جامعه مدنی و کاهش فقر شهری نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب توانمندسازی شهروند اسکوتر: دولت محلی ، جامعه مدنی و کاهش فقر شهری

با رشد سریع فقر شهری در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، اکثر شهرها در حال حاضر 30 تا 60 درصد جمعیت خود را در شهرک های حلبی نشین دارند. حقوق مدنی و سیاسی این افراد یا نادیده گرفته می شود یا مدام زیر پا گذاشته می شود. آنها با محرومیت های متعدد، از جمله گرسنگی، ساعات طولانی کار برای درآمدهای ناکافی مواجه هستند. بیماری، جراحت و مرگ‌های زودرس ناشی از شرایط خطرناک زندگی و تامین آب، بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی ناکافی. بسیاری با تهدید دائمی اخراج و سایر اشکال خشونت روبرو هستند. هیچ یک از این مشکلات بدون تغییرات محلی قابل حل نیست، و توانمندسازی شهروند متحصن ادعا می کند که فقر شهری با شکست دولت های ملی و سازمان های کمک رسانی در حمایت از فرآیندهای محلی است. این امر باعث می‌شود که حمایت‌ها به سازمان‌های محلی، اعم از دولتی، غیردولتی یا مردمی هدایت شود. . این کتاب شامل مطالعات موردی سازمان‌های دولتی نوآور (در تایلند، مکزیک، فیلیپین و نیکاراگوئه) و فرآیندهای جامعه محور (در هند، آفریقای جنوبی، پاکستان و برزیل) است که رویکردهای مؤثرتری برای کاهش فقر شهری را نشان می‌دهد. چنین رویکردهایی شامل تقویت سازمان های فقرا و بی خانمان ها به گونه ای است که آنها در برابر اعضای خود پاسخگو باشند، بتوانند راه حل های خود را توسعه دهند و ظرفیت بیشتری برای مذاکره با نهادهایی داشته باشند که قرار است زیرساخت ها، خدمات، اعتبارات و زمین برای مسکن ارائه کنند. . چنین حمایتی از فرآیندهای محلی برای تحقق اهداف توسعه هزاره در مناطق شهری بسیار مهم است


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

With the rapid growth in urban poverty in Africa, Asia and Latin America, most cities now have 30 to 60 per cent of their population living in shanty towns. The civil and political rights of these people are either ignored or constantly contravened. They face multiple deprivations, including hunger, long hours working for inadequate incomes; illness, injury and premature deaths that arise from dangerous living conditions and inadequate water supplies, sanitation and healthcare. Many face the constant threat of eviction and other forms of violence. None of these problems can be addressed without local changes, and Empowering Squatter Citizen contends that urban poverty is underpinned by the failure of national governments and aid agencies to support local processes. It makes the case for redirecting support to local organizations, whether governmental, non-governmental or grassroots. . The book includes case studies of innovative government organizations (in Thailand, Mexico, Philippines and Nicaragua) and community-driven processes (in India, South Africa, Pakistan and Brazil), which illustrate more effective approaches to urban poverty reduction. Such approaches include strengthening the organizations of the poor and homeless so that they are accountable to their members, are able to develop their own solutions and have more capacity to negotiate with the institutions that are meant to deliver infrastructure, services, credit and land for housing. Such support for local processes is crucial for meeting the Millennium Development Goals in urban areas



فهرست مطالب

Contents......Page 4
List of Tables, Figures and Boxes......Page 7
About the Authors......Page 10
Preface......Page 13
References......Page 15
Acknowledgements......Page 18
List of Acronyms and Abbreviations......Page 20
Part 1: Introduction......Page 24
What this book is about......Page 25
Why focus on urban areas?......Page 27
The eight case studies......Page 33
Understanding urban poverty......Page 34
Local organizations’ and external agencies’ orientations to urban poverty reduction......Page 39
References......Page 41
Part 2: Government Initiatives......Page 46
Introduction......Page 47
The emergence of the Urban Community Development Office......Page 48
Setting up the UCDO......Page 50
From crises to opportunities......Page 58
Results and impacts for housing......Page 62
Expansion, follow-up and the transition to CODI......Page 71
References......Page 75
Introduction......Page 76
Institutional and policy context......Page 77
Decentralization of social housing to local governments: achievements and challenges......Page 82
The CMP beneficiaries and their communities: socio-political and economic impacts......Page 93
Conclusions......Page 101
References......Page 103
Introduction......Page 104
The FONHAPO vision and its context......Page 105
FONHAPO’s aims and achievements, 1982–1988......Page 113
The impact of FONHAPO......Page 120
FONHAPO’s demise during the 1990s: housing policy versus poor relief......Page 127
Conclusions......Page 129
References......Page 131
Introduction......Page 134
The Local Development Programme (PRODEL)......Page 136
The community participation model......Page 141
Lessons learned......Page 153
References......Page 157
Part 3: Civil Society Initiatives......Page 160
Introduction......Page 161
Background......Page 162
The development of the Anjuman Samaji Behbood’s work in Dhuddiwala......Page 163
Repercussions of the water and sanitation programmes......Page 177
Results of OPP replication projects outside Karachi......Page 180
Reasons for ASB’s comparative success......Page 181
Relevance, constraints and future directions......Page 183
Background......Page 187
The four case studies......Page 190
History and description of the programme......Page 191
Analysis of the programme......Page 200
Conclusions......Page 211
References......Page 214
Introduction......Page 215
The challenge and the opportunity......Page 216
South African poverty and homelessness......Page 217
Origins of the Homeless People’s Federation......Page 218
The work of the federation......Page 220
What has been achieved?......Page 223
Unpicking the change processes......Page 228
Locating the alliance’s approach......Page 230
Conclusions......Page 232
Introduction......Page 238
From the pavements of Mumbai......Page 240
Description of roles and relationships......Page 245
Core values......Page 250
Participation and the process of policy change......Page 255
Investing in development......Page 257
Conclusions......Page 260
References......Page 263
Part 4: Drawing Some Conclusions......Page 266
Local deprivation and local action......Page 267
What underlies the gap between what people need and what they can get?......Page 269
Closing the gap between what is needed and what can be afforded......Page 272
Increasing incomes......Page 274
Making limited funding go as far as possible......Page 281
Addressing urban poverty through building the assets of low-income groups......Page 287
Conclusions......Page 293
References......Page 297
Changing roles for city and municipal governments......Page 300
The role of NGOs......Page 303
The role of local organizations in poverty reduction......Page 311
Addressing the broader constraints that inhibit local action......Page 315
Some implications for international donors......Page 316
Final thoughts: urban poverty reduction, the Millennium Development Goals and local institutional capacity......Page 324
References......Page 327
Index......Page 329




نظرات کاربران