دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Hans Dieter Hellige (auth.), Hans Dieter Hellige (eds.) سری: ISBN (شابک) : 9783642622083, 9783642186318 ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg سال نشر: 2004 تعداد صفحات: 518 زبان: German فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 19 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب داستان های علوم کامپیوتر: چشم اندازها، پارادایم ها، لایت موتیف ها: تاریخچه محاسبات، ریاضی، عمومی، مهندسی، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب Geschichten der Informatik: Visionen, Paradigmen, Leitmotive به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب داستان های علوم کامپیوتر: چشم اندازها، پارادایم ها، لایت موتیف ها نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این جلد به سؤالات اساسی و موضوعات محوری در تاریخ علوم رایانه با مشارکت پیشگامان برجسته، دانشمندان رایانه متعهد به سؤالات نظری و مورخان مشهور فناوری می پردازد. این کتاب حول محور ایدهها و پارادایمهای علوم کامپیوتر میچرخد، با چشماندازهای یک «ماشین جهانی»، یک «زبان جهانی»، یک «رسانه جهانی» و یک «علم جهانی» کمک به عنوان انگیزه. این جلد از تاریخچه محدود رایانه ها فاصله می گیرد و در نتیجه دستاوردهای نوآورانه جامعه فناوری اطلاعات و رایانه آلمان و اروپا را ارائه می دهد که تا به حال کمتر مورد ارزیابی قرار گرفته اند. این به تحقیقات Zuse انگیزه جدیدی می دهد و بینش جدیدی در مورد تاریخ معماری کامپیوتر، برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی و رابطه انسان و کامپیوتر ارائه می دهد. این مجلد با تصاویر آموزنده ای غنی به تصویر کشیده شده است و خود را عصاره یک گفتمان تاریخی و نظری است که نسل ها و رشته های بسیاری را در برگرفته است.
Der Band behandelt Grundfragen und zentrale Themen der Informatikgeschichte in Beiträgen von herausragenden Pionieren, von in Theoriefragen engagierten Informatikern und namhaften Technikhistoriern. Der Band kreist um Leitideen und Paradigmen der Informatik, wobei die Visionen einer "Universalmaschine", einer "Universalsprache", eines "Universalmediums" und einer "Universalwissenschaft" sich letimotivisch durch die Beiträge ziehen. Der Band löst sich von der engen Computergeschichte und arbeitet so bisher unterbewertete Innovationsleistungen der deutschen und europäischen Informatik- und Computer-Community heraus. Er gibt der Zuse-Forschung neue Anstöße und bietet neue Einblicke in die Geschichte der Rechnerarchitektur, der Programmierung und Programmiersprachen und der Mensch-Computer-Beziehung. Der Band ist reichhaltig mit instruktiven Abbildungen illustriert und zeigt sich als Extrakt eines über viele Jahre gehenden Generationen- und Disziplinen-übergreifenden Geschichts- und Theorie-Diskurses.
Front Matter....Pages I-XII
Sichtweisen der Informatikgeschichte: Eine Einführung....Pages 1-28
Front Matter....Pages 29-30
Frühe Gedanken zur Auswirkung des Computers auf die Gesellschaft....Pages 31-42
Konrad Zuse und das Konzept des Universalrechners....Pages 43-59
Konrad Zuses Visionen und Konzepte für die Anwendung seiner Rechenmaschinen....Pages 61-77
Hardwaretechnologische Alternativen bei Konrad Zuse....Pages 79-138
Front Matter....Pages 139-140
Konrad Zuse und die Systemarchitektur, das Mailüfterl und der Turmbau zu Babel. Ein Essay....Pages 141-170
Konrad Zuses Z4 und die ERMETH: Ein weltweiter Architektur-Vergleich....Pages 171-194
Tischrechenautomat contra Rechenfabrik. Ein Kleinstrechenautomat 1959 in Dresden....Pages 195-211
Front Matter....Pages 213-214
Konrad Zuses Plankalkül — Seine Genese und eine moderne Implementierung....Pages 215-235
Die Algol-Verschwörung....Pages 237-254
ALGOL im Ostblock und der Weg zu Systemen von Programmiersprachen....Pages 255-273
Writing, Building, Growing: Leitvorstellungen der Programmiergeschichte....Pages 275-320
Front Matter....Pages 321-322
Produktionsmaschine oder Kommunikationsmedium? Carl Adam Petri und sein Vorschlag für eine einheitliche Theorie der Computertechnologie....Pages 323-338
The Display as a Looking-Glass: Zu Ivan E. Sutherlands früher Vision der grafischen Datenverarbeitung....Pages 339-365
Konversation, Manipulation, Delegation: Zur Ideengeschichte der Interaktivität....Pages 367-408
Front Matter....Pages 409-410
Die Genese von Wissenschaftskonzepten der Computerarchitektur: Vom „system of organs“ zum Schichtenmodell des Designraums....Pages 411-471
Was ist Informatik? Zur Entstehung des Faches an den deutschen Universitäten....Pages 473-498
Back Matter....Pages 499-514