ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Applied Reliability and Quality: Fundamentals, Methods and Procedures

دانلود کتاب قابلیت اطمینان و کیفیت کاربردی: مبانی، روش ها و رویه ها

Applied Reliability and Quality: Fundamentals, Methods and Procedures

مشخصات کتاب

Applied Reliability and Quality: Fundamentals, Methods and Procedures

ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری: Springer Series in Reliability Engineering 
ISBN (شابک) : 9781846284977, 9781846284984 
ناشر: Springer-Verlag London 
سال نشر: 2007 
تعداد صفحات: 251 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 6 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 35,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب قابلیت اطمینان و کیفیت کاربردی: مبانی، روش ها و رویه ها: کنترل کیفیت، قابلیت اطمینان، ایمنی و ریسک، رویه های عملیاتی، تصفیه مواد



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 13


در صورت تبدیل فایل کتاب Applied Reliability and Quality: Fundamentals, Methods and Procedures به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب قابلیت اطمینان و کیفیت کاربردی: مبانی، روش ها و رویه ها نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب قابلیت اطمینان و کیفیت کاربردی: مبانی، روش ها و رویه ها



رقابت جهانی و عوامل دیگر، تولیدکنندگان و سایرین را مجبور به تولید محصولات و خدمات با کیفیت بالا و باکیفیت می‌کند. این بدان معناست که اصول قابلیت اطمینان و کیفیت در حال حاضر در بسیاری از بخش‌های مختلف اقتصاد اعمال می‌شود و هر یک از این بخش‌ها (رباتیک، مراقبت‌های بهداشتی، تولید برق، اینترنت، نساجی، مواد غذایی و نرم‌افزار) اصول، روش‌ها و قابلیت اطمینان و کیفیت را متناسب‌سازی کرده‌اند. رویه هایی برای ارضای نیاز خاص آن

متخصصان قابل اطمینان و با کیفیت که در این زمینه ها کار می کنند باید در مورد فعالیت های کاری یکدیگر بدانند زیرا این امر ممکن است به آنها کمک کند - به طور مستقیم یا غیر مستقیم - وظایف خود را به طور موثرتر انجام دهند. قابلیت اطمینان و کیفیت کاربردی: مبانی، روش‌ها و رویه‌ها نیاز به یک جلد واحد را برآورده می‌کند که حوزه‌های کاربردی هم قابلیت اطمینان و هم کیفیت را در نظر می‌گیرد. پیش از این، هیچ کتابی وجود نداشته است که هم قابلیت اطمینان و هم کیفیت کاربردی را پوشش دهد. بنابراین برای کسب آگاهی از تخصص های یکدیگر، این افراد باید کتاب ها، مقالات یا گزارش های مختلفی را در هر زمینه مطالعه می کردند.

به عنوان اولین کتاب در نوع خود، قابلیت اطمینان و کیفیت کاربردی: مبانی، روش‌ها و رویه‌هابرای مهندسین طراحی، مهندسین تولید، سیستم مفید خواهد بود. مهندسان، مدیران مهندسی و تولید، متخصصان قابلیت اطمینان، متخصصان کیفیت، دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد مهندسی، محققان و مربیان قابلیت اطمینان و کیفیت، و متخصصان در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، نرم‌افزار، تولید برق، رباتیک، نساجی، غذا و... اینترنت.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Global competition and other factors are forcing manufacturers and others to produce highly reliable and good quality products and services. This means that reliability and quality principles are now being applied across many diverse sectors of economy and each of these sectors (robotics, health care, power generation, the Internet, textile, food and software) has tailored reliability and quality principles, methods, and procedures to satisfy its specific need.

Reliability and quality professionals working in these areas need to know about each other's work activities because this may help them - directly or indirectly - to perform their tasks more effectively. Applied Reliability and Quality: Fundamentals, Methods and Procedures meets the need for a single volume that considers applied areas of both reliability and quality. Before now, there has not been one book that covers both applied reliability and quality; so to gain knowledge of each other's specialties, these people had to study various books, articles, or reports on each area.

As the first book of its kind, Applied Reliability and Quality: Fundamentals, Methods and Procedures will be useful to design engineers, manufacturing engineers, system engineers, engineering and manufacturing managers, reliability specialists, quality specialists, graduate and senior undergraduate students of engineering, researchers and instructors of reliability and quality, and professionals in areas such as health care, software, power generation, robotics, textile, food, and the Internet.



فهرست مطالب

Contents......Page 10
1.2 Reliability and Quality History......Page 14
1.3 Reliability and Quality Terms and Definitions......Page 16
1.4 Useful Information on Applied Reliability and Quality......Page 17
1.5 Problems......Page 22
References......Page 23
2.1 Introduction......Page 25
2.2 Arithmetic Mean, Mean Deviation, and Standard Deviation......Page 26
2.3 Some Useful Mathematical Definitions and Formulas......Page 28
2.4 Boolean Algebra Laws and Probability Properties......Page 32
2.5 Probability-related Mathematical Definitions......Page 34
2.6 Statistical Distributions......Page 35
2.7 Problems......Page 40
References......Page 41
3.2 Bathtub Hazard Rate Concept and Reliability Basic Formulas......Page 42
3.3 Reliability Evaluation of Standard Configurations......Page 45
3.4 Reliability Analysis Methods......Page 52
3.5 Quality Goals, Quality Assurance System Elements, and Total Quality Management......Page 58
3.6 Quality Analysis Methods......Page 60
3.7 Quality Costs and Indices......Page 65
References......Page 67
4.2 Terms and Definitions......Page 69
4.3 Robot Failure Causes and Classifications......Page 70
4.4 Robot Reliability Measures......Page 72
4.5 Robot Reliability Analysis Methods......Page 76
4.6 Models for Performing Robot Reliability and Maintenance Studies......Page 77
References......Page 86
5.2 Medical Equipment Reliability-related Facts and Figures......Page 89
5.3 Medical Devices and Classification of Medical Devices/Equipment......Page 90
5.4 Medical Equipment Reliability Improvement Procedures and Methods......Page 91
5.5 Human Error in Medical Equipment......Page 94
5.6 Useful Guidelines for Reliability and Other Professionals to Improve Medical Equipment Reliability......Page 96
5.7 Medical Equipment Maintenance and Maintainability......Page 97
5.8 Organizations and Sources for Obtaining Medical Equipment Failure-related Data......Page 102
5.9 Problems......Page 103
References......Page 104
6.2 Terms and Definitions......Page 107
6.3 Service Performance Indices......Page 108
6.5 Models for Performing Availability Analysis of a Single Generator Unit......Page 110
6.6 Models for Performing Availability Analysis of Transmission and Associated Systems......Page 117
6.7 Problems......Page 123
References......Page 124
7.1 Introduction......Page 125
7.2 Computer System Failure Causes and Reliability Measures......Page 126
7.4 Fault Masking......Page 127
7.5 Computer System Life Cycle Costing......Page 131
7.6 Software Reliability Evaluation Models......Page 134
7.7 Internet Reliability, Failure Examples, Outage Categories, and Related Observations......Page 136
7.8 An Approach for Automating Fault Detection in Internet Services......Page 138
7.9 Internet Reliability Models......Page 139
7.10 Problems......Page 142
References......Page 143
8.1 Introduction......Page 146
8.2 Health Care Quality Terms and Definitions and Reasons for the Rising Health Care Cost......Page 147
8.3 Comparisons of Traditional Quality Assurance and Total Quality Management with Respect to Health Care and Quality Assurance Versus Quality Improvement in Health Care Institutions......Page 148
8.4 Assumptions Guiding the Development of Quality Strategies in Health Care, Health Care-related Quality Goals and Strategies, Steps for Quality Improvement, and Physician Reactions to Total Quality......Page 150
8.5 Quality Tools for Use in Health Care......Page 153
8.6 Implementation of Six Sigma Methodology in Hospitals and Its Potential Advantages and Implementation Barriers......Page 156
8.7 Problems......Page 158
References......Page 159
9.2 Software Quality Terms and Definitions......Page 160
9.3 Software Quality Factors and Their Subfactors......Page 161
9.4 Useful Quality Tools for Use During the Software Development Process......Page 163
9.5 A Manager\'s Guide to Total Quality Software Design......Page 165
9.6 Software Quality Metrics......Page 167
9.7 Software Quality Cost......Page 170
9.8 Problems......Page 171
References......Page 172
10.1 Introduction......Page 174
10.2 Quality-related Issues in Textiles and Quality Problems Experienced in Apparel......Page 175
10.3 Fibres and Yarns......Page 176
10.4 Textile Quality Control Department Functions......Page 177
10.5 Textile Test Methods......Page 178
10.6 Quality Control in Spinning and Fabric Manufacture......Page 179
10.7 Quality Control in Finishing and in the Clothing Industry......Page 180
10.8 Organizations that Issue Textile Standards......Page 182
References......Page 183
11.1 Introduction......Page 184
11.2 Factors Affecting Food Quality and Basic Elements of a Food Quality Assurance Program......Page 185
11.3 Total Quality Management Tools for Application in the Food Industry......Page 186
11.4 Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) Concept......Page 188
11.5 Fruits and Vegetables Quality......Page 190
11.6 Vending Machine Food Quality......Page 191
11.7 Food Processing Industry Quality Guidelines......Page 193
References......Page 195
A.2 Publications......Page 197
Author Biography......Page 248
E......Page 249
L......Page 250
S......Page 251
Z......Page 252




نظرات کاربران