دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Lars Qvortrup (auth.), Lars Qvortrup (eds.) سری: ISBN (شابک) : 9781849968638, 9781447136989 ناشر: Springer-Verlag London سال نشر: 2001 تعداد صفحات: 445 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 15 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب تعامل مجازی: تعامل در جهان های سه بعدی مسکونی مجازی: سیستم های اطلاعات چندرسانه ای، رابط های کاربری و تعامل انسان با کامپیوتر، گرافیک کامپیوتری
در صورت تبدیل فایل کتاب Virtual Interaction: Interaction in Virtual Inhabited 3D Worlds به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تعامل مجازی: تعامل در جهان های سه بعدی مسکونی مجازی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
Lars Qvortrup دنیای چندرسانهای سه بعدی تعاملی، دنیایی بین نهادی است. در اینجا، محققانی از مطالعات رسانه، زبان شناسی، نمایشنامه، فناوری رسانه، مدل سازی سه بعدی، روباتیک، علوم کامپیوتر، جامعه شناسی و غیره ملاقات می کنند. برای اینکه برج جدیدی از بابل ایجاد نشود، توسعه مجموعه ای از مفاهیم و مراجع مشترک مهم است. این هدف از بخش اول کتاب است. در فصل 2، ینس اف. جنسن ریشه های تعامل و تعامل را در مطالعات رسانه، مطالعات ادبیات و علوم رایانه شناسایی می کند و تعاریف تعامل را به عنوان چیزی که بین عوامل و عوامل و اشیاء در جریان است، و تعامل را به عنوان ویژگی حمایت از رسانه ارائه می کند. اثر متقابل. به طور مشابه، او یک طبقهبندی از کاربران انسانی، آواتارها، عوامل و اشیاء مستقل انجام میدهد و نشان میدهد که نمیتوان هیچ تفاوت جهانی ایجاد کرد. ما با یک استمرار روبرو هستیم. در حالی که جنسن از دیدگاه نشانهشناسی به این مقولهها میپردازد، در فصل 3 پیر میلوف موضوعات مشابه را از دیدگاه روانشناختی مورد بحث قرار میدهد. از دیدگاه کاربر، یک تفاوت اساسی این است که بین صحنه و پشت صحنه (یا بهتر است بگوییم: مرحله جلو)، i. ه. بین \"I\" واقعی و \"we\" و \"I\" و \"ما\" مجازی و بازنمایی. با تمرکز بر رایانه به عنوان یک صحنه، در فصل 4 Kj0lner و Lehmann از استعاره تئاتر برای مفهوم سازی پدیده های صحنه و رابطه بین صحنه و صحنه جلو استفاده می کنند.
Lars Qvortrup The world of interactive 3D multimedia is a cross-institutional world. Here, researchers from media studies, linguistics, dramaturgy, media technology, 3D modelling, robotics, computer science, sociology etc. etc. meet. In order not to create a new tower of Babel, it is important to develop a set of common concepts and references. This is the aim of the first section of the book. In Chapter 2, Jens F. Jensen identifies the roots of interaction and interactivity in media studies, literature studies and computer science, and presents definitions of interaction as something going on among agents and agents and objects, and of interactivity as a property of media supporting interaction. Similarly, he makes a classification of human users, avatars, autonomous agents and objects, demon strating that no universal differences can be made. We are dealing with a continuum. While Jensen approaches these categories from a semiotic point of view, in Chapter 3 Peer Mylov discusses similar isues from a psychological point of view. Seen from the user's perspective, a basic difference is that between stage and back-stage (or rather: front-stage), i. e. between the real "I" and "we" and the virtual, representational "I" and "we". Focusing on the computer as a stage, in Chapter 4 Kj0lner and Lehmann use the theatre metaphor to conceptualize the stage phenomena and the relationship between stage and front-stage.
Front Matter....Pages i-xii
Introduction — Welcome into the Interface....Pages 1-18
Front Matter....Pages 19-22
Virtual Inhabited 3D Worlds: Interactivity and Interaction Between Avatars, Autonomous Agents and Users....Pages 23-47
Three Types of Multimedia Interactions — and Beyond....Pages 48-75
Uses of Theatre as Model: Discussing Computers as Theatre — Some Additional Perspectives....Pages 76-93
Front Matter....Pages 95-99
Agents: Dependent Autonomy and Transparent Automatons?....Pages 101-118
Enhancing the Usefulness of Community Chat Rooms: Application of Autonomous Agents....Pages 119-131
Agents as Actors....Pages 132-165
Games and Stories....Pages 166-181
Aspects of Interactive Autonomy and Perception....Pages 182-208
Discussion....Pages 209-213
Front Matter....Pages 215-220
Interacting with a Virtual World Through Motion Capture....Pages 221-234
Linguistic Interaction in Staging — a Language Engineering View....Pages 235-249
Exploiting Recent Research on Dialogue to Model Verbal Communication in Staging....Pages 250-267
Narratives: Different Narratives, Different Theories for Different Media?....Pages 275-291
Front Matter....Pages 269-274
The Limits of Narration....Pages 292-310
Film Theory Meets 3D: A FilmTheoretic Approach to the Design and Analysis of 3D Spaces....Pages 311-328
Shaping Meaning: On Action and Content in Unreal Worlds....Pages 329-344
Constructing the Concept of the “Interactive 3D Documentary” — Film, Drama, Narrative or Simulation?....Pages 345-370
Temporal Logic as a Tool for the Description of the Narrativity of Interactive Multimedia Systems....Pages 371-384
Front Matter....Pages 385-388
Experimental Design of an Interactive Installation....Pages 389-403
Front Matter....Pages 385-388
Using Software Engineering Approaches to Model Dynamics in Interactive Software Systems....Pages 404-421
Managing Narrative Multimedia Production....Pages 422-442
Back Matter....Pages 443-443