دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
دسته بندی: خارجی: انگلیسی ویرایش: 1 نویسندگان: Daniel Graham. Judith Graham سری: ISBN (شابک) : 0470449799, 9780470469835 ناشر: سال نشر: 2009 تعداد صفحات: 204 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 1 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب Can Do Writing: سیستم ده مرحله ای اثبات شده برای نوشتن تجاری سریع و موثر: زبان و زبانشناسی، انگلیسی، انگلیسی به عنوان زبان اول، نوشتن تجاری
در صورت تبدیل فایل کتاب Can Do Writing: The Proven Ten-Step System for Fast and Effective Business Writing به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب Can Do Writing: سیستم ده مرحله ای اثبات شده برای نوشتن تجاری سریع و موثر نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
یک سیستم ساده و ده مرحلهای برای تسلط بر هنر کارآمد و متقاعدکننده در نوشتن تجاری یا فنی\"سیستم گراهامز بهترین راه برای تبدیل دادهها و ایدهها به اطلاعات معنادار لازم برای تصمیمگیری سودآور است. سیستم آنها هر بار کار میکند.\ "—استیون لاپوسا، دکترا، MBA، کرسی اعطایی تجاری لاولند در املاک و مستغلات، دانشگاه ایالتی کلرادو\"برنامه ساده گراهامز به تیم من کمک می کند تا گزارش ها، نامه ها و سایر اسناد واضح و مختصر را با کمترین تلاش ایجاد کنند. من می خواهم این برنامه تبدیل به استاندارد برای تیمهای من شوید.\"—بیل والتر، معاون ارشد، بخش دولت و زیرساخت، KBR\"سیستم نوشتن میتواند شغل من را ایجاد کند! من از آن برای نوشتن یک طرح تجاری و پروپوزال برنده استفاده کردم و اکنون از آن استفاده میکنم. هر روز برای همه ارتباطات. Can Do Writing بینش های ارزشمندی را در مورد تجارت و مدیریت و همچنین تکنیک های نوشتن ارائه می دهد.\"—Christian Robey، رئیس، DC Progress شما ممکن است در کاری که انجام می دهید متخصص باشید، اما اگر نمی توانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید. در نوشتن ممکن است مهم نباشد. برای دانشمندان، تاجران و متخصصان در زمینههایی از مهندسی گرفته تا روابط عمومی، هنر نویسندگی میتواند کلیدی حیاتی برای موفقیت حرفهای باشد. خوشبختانه، برای تولید نوشتههای درجه یک نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارید. اگر شما یکی از میلیونها نفری هستید که باید اسناد واضح، متقاعدکننده و قابل فهم برای شغل خود بنویسید، Can Do Writing برای شما مناسب است. چه در حال نوشتن یک طرح تجاری، یک مقاله علمی، یک بیانیه مطبوعاتی یا هر چیز دیگری باشید، این راهنمای ساده و سرراست به شما نشان می دهد که چگونه آن را سریع، با سبک و اطمینان انجام دهید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه: مخاطبان و موضوع خود را درک کنید، یک بیانیه ساده و پنج قسمتی برای حفظ شما در مسیر ایجاد کنید. یک سند مختصر و قدرتمند اسناد خود را به راحتی برای هر مخاطبی خوانا کنید
A simple, ten-step system for mastering the art of effective, persuasive business or technical writing"The Grahams' system is the best way to transform data and ideas into meaningful information necessary to make profitable decisions. Their system works every time."—Steven Laposa, PhD, MBA, Loveland Commercial Endowed Chair in Real Estate, Colorado State University"The Grahams' straightforward program helps my teams create clear and concise reports, letters, and other documents with minimal effort. I want this program to become the standard for my teams."—Bill Walter, Senior Vice President, Government and Infrastructure Division, KBR"The Can Do Writing system made my career! I used it to write a winning business plan and proposal, and now I use it every day for all communications. Can Do Writing provides valuable insights into business and management as well as writing techniques."—Christian Robey, President, DC ProgressYou may be an expert at what you do, but if you can't communicate effectively in writing it may not matter. For scientists, businesspeople, and professionals in fields from engineering to public relations, the art of writing well can be a vital key to professional success.Luckily, you don't need an English degree to produce top-class writing. If you're one of the millions of people who have to write clear, persuasive, understandable documents for your job, Can Do Writing is for you. Whether you're writing a business plan, a scientific paper, a press release, or anything else, this simple, straightforward guide will show you how to do it quickly, with style and confidence. You'll learn how to:Understand your audience and subject matterDevelop a simple, five-part purpose statement to keep you on trackOrganize your main points into a coherent, sensible orderEdit your work for clarity, coherence, organization, and logicEconomize your words to craft a concise, powerful documentMake your documents easily readable for any audience
Can Do Writing: The Proven Ten-Step System for Fast and Effective Business Writing......Page 7
Contents......Page 13
Preface......Page 17
About the Authors......Page 23
Introduction......Page 29
Skillset: Analysis......Page 37
Step 1: Analyze Purpose and Audience......Page 41
1.1 What Result Do You Want from the Document?......Page 44
1.2 Who Is the Audience?......Page 45
1.3 What Does the Audience Do with the Information?......Page 47
1.4 What Information Does the Audience Need?......Page 48
1.5 Does the Audience Know Little or Much About the Information?......Page 50
1.6 Does the Audience Need Proof?......Page 51
1.7 Plan How to Write to Multiple Audiences.......Page 52
Step 2: Write Your Document’s Five-Part Purpose Statement......Page 55
2.1 Decide the Type of Document or Oral Communication to Use.......Page 58
2.2 Pick a Verb That Describes What the Document Does.......Page 60
2.3 Assemble the Five Parts into a Purpose Statement.......Page 61
2.4 Use the Purpose Statement to Settle Controversies.......Page 64
Purpose Statements Make History.......Page 65
Practice Steps 1 and 2 Using a Case Study.......Page 67
Step 3: Select Facts......Page 71
3.1 Use the Purpose Statement as You Select Facts.......Page 74
Step 4: Organize Your Points in a Sentence Outline......Page 77
4.1 Write Your Points Using Short Words in Short Sentences.......Page 81
4.2 Evaluate Points to Eliminate Irrelevancies and Redundancies.......Page 83
4.3 Order the Points.......Page 84
Practice Steps 1 through 4 Using a Case Study.......Page 87
Skillset: Composing the Draft......Page 95
Step 5: Compose the Draft......Page 99
5.1 Compose the Draft Body.......Page 102
5.2 Compose the Draft Conclusion.......Page 103
5.3 Compose the Draft Introduction.......Page 104
5.4 If Necessary, Compose the Draft Executive Summary.......Page 110
5.5 If Necessary, Compose the Draft Abstract.......Page 111
Skillset: Editing......Page 113
Step 6: Review the Draft for Organization and Logic......Page 117
6.1 Test Organization by Answering Three Questions.......Page 120
6.2 Use Sentence Outlining Techniques to Improve Organization.......Page 121
6.3 Test Logic by Answering Five Questions.......Page 123
Step 7: Edit for Coherence......Page 127
7.1 Repeat Key Words throughout Your Document.......Page 130
7.2 Ensure That Each Paragraph Begins with a Point.......Page 133
7.3 Use Transition Words.......Page 134
7.4 Use Vertical Lists for Series of Like Items.......Page 136
7.5 Ensure Your Graphics Make a Point.......Page 139
7.6 Apply Visual Devices.......Page 143
Step 8: Edit for Clarity......Page 145
8.1 Use Concrete and Specific Words.......Page 149
8.2 Use Active Voice.......Page 151
8.3 Simplify Tense: Stay in Present Tense When Possible.......Page 155
8.4 Avoid the Helping Verbs Would, Should, and Could......Page 160
8.5 Identify and Replace Ambiguous Pronouns.......Page 161
8.6 Use Standard English Words.......Page 164
8.7 Check Sentences for Misplaced or Dangling Modifiers.......Page 166
Step 9: Edit for Economy......Page 171
9.1 Cut Useless Verbs.......Page 175
9.2 Cut Useless Prepositions.......Page 177
9.3 Cut Who, Which, and That.......Page 180
9.4 Cut Useless Repetition.......Page 181
9.5 Cut Redundancy.......Page 182
9.6 Cut Useless Comments.......Page 183
9.7 Cut Useless Modifiers.......Page 185
Step 10: Edit for Readability......Page 187
10.1 Measure Readability Using the Gunning Fog Index.......Page 190
10.2 Replace Long Words with Short Words.......Page 192
10.3 Break Long Sentences.......Page 193
Conclusion......Page 195
Index......Page 199