دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Valentina Dagienė, Gintautas Dzemyda, Mifodijus Sapagovas (auth.), Roland T. Mittermeir (eds.) سری: Lecture Notes in Computer Science 4226 : Theoretical Computer Science and General Issues ISBN (شابک) : 3540482180, 9783540482185 ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg سال نشر: 2006 تعداد صفحات: 1285 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 25 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب آموزش انفورماتیک - پلی بین استفاده و درک رایانه: کنفرانس بین المللی انفورماتیک در مدارس متوسطه - تکامل و چشم اندازها ، ISSEP 2006 ، ویلنیوس ، لیتوانی ، 7-11 نوامبر 2006. مجموعه مقالات: کامپیوتر و آموزش، کامپیوتر و جامعه، محاسبات شخصی
در صورت تبدیل فایل کتاب Informatics Education – The Bridge between Using and Understanding Computers: International Conference in Informatics in Secondary Schools – Evolution and Perspectives, ISSEP 2006, Vilnius, Lithuania, November 7-11, 2006. Proceedings به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب آموزش انفورماتیک - پلی بین استفاده و درک رایانه: کنفرانس بین المللی انفورماتیک در مدارس متوسطه - تکامل و چشم اندازها ، ISSEP 2006 ، ویلنیوس ، لیتوانی ، 7-11 نوامبر 2006. مجموعه مقالات نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
اگرچه سیستم مدرسه تابع مقررات ملی خاص است، مسائل آموزشی مستلزم بحث در سطح بین المللی است. این به طور خاص در آموزش انفورماتیک صدق می کند. برخلاف بسیاری از رشتههای علمی دیگر، انفورماتیک دستخوش تغییرات فنی و علمی اساسی و تغییرات پارادایمها حتی در سطح پایه که در دبیرستان تدریس میشود، میشود. علاوه بر این، آموزش انفورماتیک نسبت به سایر رشته ها تحت نظارت دقیق تری از سوی والدین، کارفرمایان بالقوه و سیاست گذاران قرار دارد. این یک رشته مدرن در نظر گرفته می شود. از این رو، تحصیلات خوب در زمینه انفورماتیک ظاهراً دیدگاه های شغلی خوبی را تضمین می کند. علاوه بر این، سیاستگذاران به آموزش انفورماتیک توجه دارند و امیدوارند که جمعیت جوانی که در این فناوری مدرن تحصیل کرده باشند، به ثروت آینده ملت کمک کنند. اما آیا چنین آرزوهای بلندی موجه است؟ مدرسه برای برآورده کردن چنین انتظاراتی باید چه هدفی داشته باشد؟ ISSEP 2005، اولین کنفرانس بین المللی انفورماتیک در مدارس متوسطه - تکامل و دیدگاه ها قبلاً نشان داد که معلمان انفورماتیک باید شکاف گسترده ای را پر کنند [1، 2]. از یک طرف، آنها باید ویژگی های ذاتی را نشان دهند که انفورماتیک (یا علوم کامپیوتر) می تواند به آموزش عمومی کمک کند. از سوی دیگر، آنها باید دانش آموزان را با کامپیوتر آشنا کنند. تحت محدودیت زمان محدود در دسترس برای آموزش، این اهداف آموزشی متفاوت با هم در تضاد هستند. آموزش کامپیوتری یا آموزش الکترونیکی باید متمایز از آموزش انفورماتیک در نظر گرفته شود. با این حال، در بسیاری از کشورها، معلمان انفورماتیک هنوز باید از فعالیتهای آموزش الکترونیکی همکاران خود حمایت کنند.
Although the school system is subject to specific national regulations, didactical issues warrant discussion on an international level. This applies specifically to informatics didactics. In contrast to most other scientific disciplines, informatics undergoes substantial technical and scientific changes and shifts of paradigms even at the basic level taught in secondary school. Moreover, informatics education is under more stringent observation from parents, potential employers, and policy makers than other disciplines. It is considered to be a modern discipline. Hence, being well-educated in informatics seemingly ensures good job perspectives. Further, policy makers pay attention to informatics education, hoping that a young population well-educated in this modern technology will contribute to the future wealth of the nation. But are such high aspirations justified? What should school aim at in order to live up to such expectations? ISSEP 2005, the 1st International Conference on Informatics in Secondary Schools – Evolution and Perspectives already showed that informatics teachers have to bridge a wide gap [1, 2]. On one hand, they have to show the inherent properties that informatics (or computer science) can contribute to general education. On the other hand, they are to make pupils computer literate. Under the constraint of limited time available for instruction, these different educational aims come into conflict. Computer-supported teaching or eLearning is to be considered distinct from informatics education. However, in many countries, informatics teachers still have to support the eTeaching activities of their colleagues.
Front Matter....Pages -
Evolution of the Cultural-Based Paradigm for Informatics Education in Secondary Schools – Two Decades of Lithuanian Experience....Pages 1-12
Discovering Informatics Fundamentals Through Interactive Interfaces for Learning....Pages 13-24
Contributing to General Education by Teaching Informatics....Pages 25-37
Bridging the Gap Between School Computing and the “Real World”....Pages 38-47
Programming Versus Application....Pages 48-58
Databases as a Tool of General Education....Pages 59-70
Handling the Diversity of Learners’ Interests by Putting Informatics Content in Various Contexts....Pages 71-82
Computer Science in English High Schools: We Lost the S, Now the C Is Going....Pages 83-93
Teaching Computing in Secondary Schools in a Dynamic World: Challenges and Directions....Pages 94-103
Functions, Objects and States: Teaching Informatics in Secondary Schools....Pages 104-116
From Intuition to Programme....Pages 117-126
On Novices’ Local Views of Algorithmic Characteristics....Pages 127-137
Learning Computer Programming with Autonomous Robots....Pages 138-149
A Master Class Software Engineering for Secondary Education....Pages 150-158
Algorithmic Thinking: The Key for Understanding Computer Science....Pages 159-168
Issues of Selecting a Programming Environment for a Programming Curriculum in General Education....Pages 169-178
Object-Oriented Programming at Upper Secondary School for Advanced Students....Pages 179-188
Informatics Education at Austria’s Lower Secondary Schools Between Autonomy and Standards....Pages 189-198
Development of an Integrated Informatics Curriculum for K-12 in Korea....Pages 199-208
Contribution of Informatics Education to Mathematics Education in Schools....Pages 209-219
Evolution of Informatics Maturity Exams and Challenge for Learning Programming....Pages 220-229
Objective Scoring for Computing Competition Tasks....Pages 230-241
Modelling and Evaluating ICT Courses for Pre-service Teachers: What Works and How It Works?....Pages 242-254
Sustaining Local Identity, Control and Ownership While Integrating Technology into School Learning....Pages 255-266
Designing Digital Technologies for Layered Learning....Pages 267-278
ePortfolios in Australian Schools: Supporting Learners’ Self-esteem, Multiliteracies and Reflection on Learning....Pages 279-289
Metacognition in Web-Based Learning Activities....Pages 290-298
Development of Modern e-Learning Services for Lithuanian Distance Education Network LieDM....Pages 299-309
Localization and Internationalization of Web-Based Learning Environment....Pages 310-318
Back Matter....Pages -